طراحی سایت در کرج
نوشته شده توسط : ساحل

طراحی سایت به راستی چه مفهومی دارد؟ اندیشه می‌کنید از کل مراحل و مهارت‌های لازم برای طراحی یک سایت خوب و پربازدید با خبر هستید؟ طراحی سایت چیست؟ پذیرش به این سوال به عقیده خیلی ساده می‌رسد.

طراحی سایت به راستی چه مفهومی دارد؟ اندیشه می‌کنید از کل مراحل و مهارت‌های لازم برای طراحی یک سایت خوب و پربازدید با تازه هستید؟

طراحی سایت چیست؟ پاسخ به این سوال به نظر خیلی ساده می‌رسد. بله، اگر بخواهید تنها نگاهی موقت به معنی طراحی سایت داشته باشید، پاسخ دادن به این سوال بسیار وقت شما را نمی‌گیرد. طراحی سایت به معنی طراحی و ایجاد یک تارنما یا بهینه سازی یک سایت کهنه است.

اگر این استجابت همه آن چیزی نیست که به دنبالش بودید، طراحی سایت در کرج این نوشتار لیداوب برای شما تألیف شده است. در پیوستگی به شما می‌گوییم که طراحی سایت به چه دردی می‌خورد، طراح وب سایت کیست و برای طراحی سایت به چه دانشی دربایستن دارید. ولی پیش از هر چیز بهتر است بدانیم اصلا طراحی سایت از کجا آغاز وظایف افزار انواع مشاغل پیوسته منظور زایش نخستین وب سایت
طراحی وبوب سایت‌های زیادی در سراسر عالم وجود دارند، اما هیچ کدام از آن‌ها ۲۶ سنه قدمت ندارند. اولین وب سایت گیتی که به پروژه World Wide Web یا همان W3 تعلق داشت، در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ متولد شد. این تارنما که بدست «تیم برنرز لی» گسترش یافته بود، هنوز هم با آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html. در دسترس قرار دارد.

همانطور که با مراجعه به آدرس نخستین سایت جهان قابل نگریستن است، این سایت و سایر وب سایت‌های اولیه که به پیروی از همین سایت به هستی آمدند، طراحی خاصی نداشتند و در آن‌ها از المان‌هایی مشابه تصویر، ترکیب‌های رنگ یا فایل صوتی کاربرد نشده بود. رفته رفته و با معرفی مرورگرهای گوناگون بدست Netscape و Microsoft که بازیگران اصلی دوران جنگ مرورگرها در این سال‌ها بودند، با به کارگیری عواملی مثل جاوا اسکریپت و HTML، گذرگاه طراحی گرافیکی و شکل و شمایل دادن به صفحات وب هموارتر شد. به عقیده می‌رسد مایکروسافت تاثیر بسیار زیادی روی این رخداد گذاشته باشد. در سال ۲۰۰۰ و با ارائه نخستین نسخه Internet Explorer برای سیستم‌های مک که از HTML 4.1 و CSS 1 به چهره کامل پشتیبانی می‌کردند، انقلاب عظیمی در مرورگرها و طراحی سایت به هستی آمد. جالب است بدانید که این مرورگر، نخستین مرورگری بود که به چهره کامل از فرمت عکس ها PNG پشتیبانی می‌کرد.

طراحی سایت چیست؟
طراحی وب چیست

طراحی وب سایت، طراحی سایت یا همان Web Design، دقیقا به معنای تلاش برای برپایی یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات، فروش محصول یا اطلاع رسانی است. طراحی وب سایت یک فرآیند است که از لایه‌سازی صفحات وب، فرآوری محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو برپایی شده است. در واقع اگر شما می‌خواهید یک وب سایت نیرومند ایجاد کنید که بتوانید با استفاده از آن خدمات، محصول یا هر چیز دیگری را به صفحه نخست گوگل بیاورید، باید تمام اصول فنی و ظاهری طراحی یک وب سایت را رعایت کنید.

وظایف طراح سایت چیست؟


یک طراح سایت با پروا به اینکه در چه پروسه‌ای از طراحی تارنما درگیر است، وظایف مختلفی دارد. به صورت کلی در طراحی و تاسیس یک سایت، به دو تیم یا فرد برای طراحی Back-end یا همان دسته کدها و Front-end دربایستن داریم.

متخصص طراحی Back-end کسی است که مسئولیت نگارش کدهای مختلف برای ایجاد ساختار اصلی تارنما را به عهده دارد. این کدها همان چیزی هستند که از نظر بازدیدکنندگان یک سایت نهان هستند و بیش از هر چیز وظیفه تاسیس و عملکرد یک سایت را به عهده دارند. یک کارآزموده طراحی سایت که وظیفه گسترش Back-end را به عهد دارد از زبان های برنامه‌نویسی مثل Python، ASP و PHP استفاده می‌کند.

در بحث طراحی Front-end همه کارها برای بهتر کردن ویژگی‌های دیداری یک سایت انجام می‌شوند. به راستی تمام چیزی که بازدیدکننده سایت می‌بیند، نتیجه کار یک گسترش دهنده Front-end‌ یا همان کسی است که با به کارگیری کدهای گوناگون ظاهر وب سایت را به راز و شکل می‌دهد. برای گسترش نما سایت، دربایستن به کد نویسی است و نگارش این کدها با زبان‌هایی مثل HTML، CSS و جاوا اسکریپت اتمام می‌گیرد. البته فراموش نکنید که دائم در این پروسه مشارکت با یک گرافیست وب می‌تواند نتایج بسیار بهتری رقم بزند.

برای طراحی سایت به چه ابزاری بیچارگی داریم؟
ابزار طراحی سایت

حتما با خودتان فکر می‌کنید، یک کامپیوتر خوب که با سرعت بالا همه چیز را اجرا کند و اعصاب ما را اثناء اجرای فرمان‌های مختلف به هم نریزد؟ بله، یکتا از اصلی‌ترین ادوات برای طراحی وب یک رایانه خوب با سیستم عامل به روز و پسندیده است. ولی مهم‌تر متعلق به دست موزه اصلی طراحی وب یا همان زبان های برنامه نویسی گوناگون هستند.

ابزارهای طراحی سایت، معمولا با پروا به اینکه در چه پروسه‌ای از بحث طراحی وب درگیر باشند، می‌توانند کاملا از هم متفاوت باشند. این افزارها معمولا در گذر زمان با نسخه‌هایی جدیدتر جایگزین می‌شوند لغایت پیشه طراحی سایت را راحت‌تر و مفیدتر کنند. البته فناوری که پشت هر کدام از این ابزار پیمان دارد، همچنان مقاوم می‌ماند و فقط تاثیر آن‌ها است که دستخوش تغییر می‌شود.

یک طراح سایت از آلت و تکنولوژي‌هایی مثل HTML، CSS، PHP یا هر زبان و تکنولوژی دیگری مربوط به طراحی سایت استفاده کند.

انواع طراحی سایت
وب سایت‌های امروزین به دو نوع تارنما استاتیک و تارنما داینامیک دسته‌بندی می‌شوند.

طراحی سایت استاتیک
در طراحی سایت استاتیک، یک فایل متمایز به ازاء هر صفحه وب سایت روی سرور ذخیره می‌شود و هر بار که این صفحه مورد دربایستن باشد، عینا از سرور بازخوانی می‌شود و برای کاربر نمایش داده می‌شود. از مزایای این نوع طراحی سایت که در اغلب لغایت سنه ۲۰۱۵ محبوبیت داشت، سهولت طراحی صفحات استاتیک و امنیت بالای آن برای سرورهای آن دوره بود.

با ارائه سرورهای ارزان قیمت‌تر و بالا رفتن تکنولوژی امنیت سرور، کم کم این طراحی جای خویش را به طراحی سایت داینامیک (پویا) داد. البته هنوز هم در تمام وب سایت‌های داینامیک، بخش‌هایی با طراحی استاتیک برپایی می‌شوند و به راستی تمام وب سایت‌ها چند تقسیم استاتیک در طراحی خود دارند.

سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک
صفحات داینامیک وب سایت به گونه‌ای طراحی می‌شوند که خود صفحه ثابت، ولی محتوای آن متغیر باشد. ساختار این صفحات بدست یک اپلیکیشن سرور که اسکریپت‌های سمت سرور را فراوری می‌کند، ایجاد می‌شود.

در واقع محتوای چنین صفحاتی با توجه به جستجوی کاربر، ایجاد می‌شوند. این بدان معنی است که محتوای صفحه به خودی خود روی سرور وجود ندارد و با فراخوانی چنین محتوایی از یک صفحه سایت داینامیک، این صفحه روی سرور ایجاد شده و برای کلاینت رسول می‌شود.

در یک سایت داینامیک، صفحات معمولا محتوای مورد بیچارگی خود را از یک دیتابیس در Back-end فراخوانی می‌کنند. هنگامی که صفحات داینامیک تارنما برای اولین بار گسترش پیدا کردند. توسعه اولیه صفحات داینامیک وب مستقیما در زبان‌هایی مشابه PHP، Perl یا ASP چهره می‌گرفت.





:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: